Ψηφιακή Σήμανση

Ψηφιακή Σήμανση 2017-06-22T12:11:28+00:00

Ψηφιακή Σήμανση

 

Η Ψηφιακή Σήμανση (Digital Signage) είναι ένας τρόπος προώθησης που έχει κατακτήσει όλο τον κόσμο. Πρόκειται για μια διαφημιστική και ενημερωτική μέθοδο που χρησιμοποιεί από απλές τηλεοράσεις μέχρι και πολλαπλές οθόνες υψηλής ευκρίνειας σε διάφορους σχηματισμούς και μεγέθη (video wall).

Οι οθόνες αυτές αναπαράγουν οπτικοακουστικό υλικό που είτε διαφημίζει προϊόντα και υπηρεσίες είτε ενημερώνει τους πελάτες για προσφορές ή τα εταιρικά νέα.
Μια πολύ σημαντική δουλειά της Ψηφιακής Σήμανσης είναι να ενημερώνει τους καταναλωτές για την τιμή, την ποιότητα ή και τη χρησιμότητα ενός προϊόντος στο σημαντικότερο σημείο – εκεί που αυτό πωλείται.

 digital signage
Ψηφιακή Σήμανση

Μια διαφήμιση για ένα σαμπουάν είναι σημαντική όταν γίνεται στην τηλεόραση αλλά σημαντικότερη όταν γίνεται μόλις μερικά δευτερόλεπτα πριν ο καταναλωτής μπει στην διαδικασία να αποφασίσει αν θα αγοράσει το προϊόν ή όχι.

Το ίδιο συμβαίνει με δεκάδες άλλα προϊόντα. Ακόμα και οι καθημερινοί θαμώνες ενός Lunch Café που γνωρίζουν όλα τα προϊόντα που αυτό προσφέρει, χρειάζονται συνήθως την εικόνα ή λίγο υποβοήθηση με μια προσφορά ημέρας που θα τους «δημιουργήσει» την όρεξη για να τα παραγγείλουν. Δεν υπάρχει τίποτα αποτελεσματικότερο από το να δουν το λαχταριστό Club Sandwich μπροστά τους και πόσο μάλλον με… μια παγωμένη μπίρα σε προσφορά.

Μια επιχείρηση όμως έχει συνήθως περισσότερα από ένα προϊόντα και σίγουρα περισσότερες από μια προσφορές.

Μέχρι σήμερα οι τυπωμένες αφίσες έκαναν αυτή τη δουλειά αλλά εκτός του ότι ήταν δαπανηρές δεν επέτρεπαν ούτε την ταυτόχρονη διαφήμιση πολλών προϊόντων ούτε τη συνεχή ανανέωση των προσφορών ώστε να μην μετατρέπονται από προσφορές σε «κεκτημένη» έκπτωση στα μάτια του πελάτη.

Για να γίνει κάτι τέτοιο με απλές αφίσες θα χρειαστεί η κάλυψη μεγάλου χώρου και το ξόδεμα αρκετών χρημάτων, καθιστώντας παράλληλα την ενέργεια κακόγουστη και αναποτελεσματική.

Στην ιστοσελίδα μας δημιουργήσαμε μια βάση πληροφοριών για την Ψηφιακή Σήμανση, μικρή μεν σε σχέση με το υλικό που διαθέτουμε αλλά αρκετά ενημερωμένη σε σύγκριση με τις πληροφορίες που βρίσκει κανείς σε ιστοσελίδες προϊόντων υψηλής τεχνολογίας στην Ελλάδα. Η έλλειψη ενημερωτικού υλικού ανάγκαζε τους περισσότερους ενδιαφερόμενους να ανατρέχουν σε ξένες ιστοσελίδες, όμως στην ιστοσελίδα μας μπορείτε να βρείτε συγκεντρωμένες τόσες πληροφορίες και δεδομένα γύρω από την Ψηφιακή Σήμανση που ακόμα και για τα standards του εξωτερικού μπορούν να θεωρηθούν πολλές.

Αν περιηγηθείτε αρκετά, θα δείτε ότι μετά το αρκετά συνοπτικό ”Τι είναι” ακολουθεί ένα λίγο πιο μεγάλο ”Πώς λειτουργεί;” ένα ”Πού εφαρμόζεται;” μία μετάφραση ξένων ερευνών γνωστών εταιρειών έρευνας με σημαντικά και πραγματικά ενδιαφέροντα αποτελέσματα και τι χρειάζεται ένα επιτυχημένο μοντέλο Digital Signage.

Αυτό το κάναμε για να καλύψουμε τις ανάγκες ενημέρωσης της ελληνικής αγοράς πάνω στο θέμα και ελπίζουμε να ικανοποιήσουμε όσους περιηγηθούν και καταφέρουν να τα διαβάσουν όλα. Προτρέπουμε παράλληλα όσους δεν έχουν όρεξη για πολύ διάβασμα να διατρέξουν όλα τα περιεχόμενα με μια γρήγορη ματιά. Είμαστε σίγουροι πως το μάτι σας θα πέσει σε κάποιο θέμα που να αφορά πολύ συγκεκριμένα την επιχείρησή σας. Σε κάθε άλλη περίπτωση τα βίντεο που έχουμε στο YouTube θα μπορέσουν να λύσουν αρκετές από τις απορίες σας.

Φυσικά την καλύτερη ενημέρωση θα την λάβετε δωρεάν από το ειδικευμένο προσωπικό μας στο χώρο σας.

Η συντακτική ομάδα της DigitalArc.

Η λύση σε όλα αυτά είναι η Ψηφιακή Σήμανση!

Υπάρχουν δυο κύριες κατηγορίες που μπορούμε να ξεχωρίσουμε
τη μέθοδο της ψηφιακής σήμανσης

Στατική Σήμανση

Με λίγα λόγια ως “στατική” θεωρούμε οποιαδήποτε αναπαραγωγή υλικού έχει τη μορφή μιας παρουσίασης που, όταν χρειαστεί να αλλαχθεί, αυτό γίνεται με το χέρι. Πρόκειται δηλαδή για το γνωστό σε όλους μας ‘’στικάκι’’ που τοποθετείται απευθείας σε ένα μόνιτορ και αναπαράγει το περιεχόμενο του. Στατική όμως δεν θεωρείται η αναπαραγωγή μόνο όταν γίνεται από στικάκι αλλά και όταν γίνεται από υπολογιστές και σκληρούς δίσκους, η χρήση των οποίων επιβάλλει κάθε απαιτούμενη αλλαγή να γίνεται στο σύνολο του αναπαραγόμενου υλικού.

Ψηφιακή Σήμανση

Το δεύτερο μοντέλο χαρακτηρίζεται από την ευελιξία του. Με αυτή τη μέθοδο η διαχείριση του αναπαραγόμενου περιεχομένου γίνεται από ένα κεντρικό σημείο (administrator point), όπου εργάζονται προγραμματιστές και γραφίστες και από το οποίο μπορεί να γίνει αλλαγή όχι μόνο μιας μεμονωμένης φωτογραφίας αλλά και μιας μεμονωμένης λέξης από ολόκληρη την παρουσίαση.

Παρότι και η πρώτη μέθοδος επί της ουσίας αποτελεί Ψηφιακή Σήμανση, το όνομα αυτό χρησιμοποιείται αποκλειστικά για να περιγράψουμε τη λειτουργία και τα οφέλη της δεύτερης κατηγορίας.

Ακόμη όμως και η «δυναμική» Ψηφιακή Σήμανση έχει διαβαθμίσεις και ποιότητες. Το εύρος των λειτουργιών είναι αστείρευτο και οι μεθοδολογίες πολλές.

Στην DigitalArc αντιπροσωπεύουμε μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου στον κόσμο, την Dise International, και μπορούμε να εγγυηθούμε ότι οι παροχές μας και οι δυνατότητες που προσφέρει το σύστημά μας βρίσκονται στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο. Για να γίνει αυτό πραγματικότητα, χρησιμοποιούμε στο έπακρο τις τελευταίες λέξεις της τεχνολογίας και διαθέτουμε τους πιο αξιόπιστους συνεργάτες.

Στη συνέχεια θα μπορέσετε να δείτε
πολλά από τα οφέλη της δικής μας πρότασης

Είναι φανερό πως στην στατική Ψηφιακή Σήμανση η ανανέωση του περιεχόμενου (ιδίως με επαγγελματικής ποιότητας περιεχόμενο) είναι δαπανηρή γιατί απαιτεί πολλές φορές την φυσική παρουσία του γραφίστα με πολύωρες επεμβάσεις και μετατροπές στο ίδιο υλικό. Είναι σαν κάθε φορά να αγοράζετε μια καινούργια παρουσίαση όπως ακριβώς κάνατε με τις εκτυπωμένες αφίσες σας.

Η Στατική Σήμανση είναι εκτός αυτού και δυσκίνητη αφού αν έχει γίνει ακόμη και το παραμικρό ορθογραφικό λάθος τότε όλα πρέπει να γίνουν από την αρχή. Το σημαντικότερο μειονέκτημα της όμως είναι ότι δεν μπορούν να προσαρμοστούν οι ώρες αναπαραγωγής του υλικού αλλά το περιεχόμενο επαναλαμβάνεται συνεχώς χωρίς να παρέχει εξειδικευμένα εργαλεία προώθησης στον επιχειρηματία.

Εργαλεία που θα επέτρεπαν σε ένα κατάστημα ρούχων, όταν αυτό είναι κλειστό, να αναρτά κάποιες έξυπνες προσφορές που να ξαναφέρουν τον πελάτη όταν θα ανοίξει, ενώ κατά τις ώρες λειτουργίας του καταστήματος να δίνει μεγαλύτερο βάρος στην κολεξιόν του. Ο ίδιος προγραμματισμός θα επέτρεπε σε ένα κατάστημα να διαφημίζει διαφορετικά προϊόντα διαφορετικές ώρες και ημέρες της εβδομάδας ή ακόμα και μήνες του χρόνου. Χειμερινές, καλοκαιρινές, σαββατιάτικες, πρωινές, βραδινές και δεκάδες άλλες αναπαραγωγές είναι αδύνατες στην στατική Σήμανση.

Ανάπτυξη Σήμανσης DigitalArc σε μεμονωμένα καταστήματα και σε επιχειρήσεις με πολλαπλά απομακρυσμένα σημεία

Aνάπτυξη Ψηφιακής Σήμανσης σε μεμονωμένα καταστήματα

Ανάπτυξη Ψηφιακής Σήμανσης σε επιχειρήσεις με πολλαπλά σημεία

Στα δύο παραπάνω σχεδιαγράμματα μπορείτε να δείτε την ανάπτυξη Ψηφιακής Σήμανσης. Το περιεχόμενο που αναπαράγεται μπορεί να είναι ταυτόχρονα συντονισμένο σε οποιοδήποτε αριθμό μόνιτορ ανεξάρτητα από τη μεταξύ τους απόσταση, ενώ το μόνο που αλλάζει είναι η μεθοδολογία της εγκατάστασης. Ένα κατάστημα μπορεί να αναπαράγει το ίδιο περιεχόμενο σε δεκάδες οθόνες ή μπορεί να έχει διαφορετικό περιεχόμενο για κάθε μια από αυτές. Αποτέλεσμα είναι μια αλυσίδα καταστημάτων να εφαρμόζει διαφημιστικό management χωρίς να χρειάζεται να επεμβαίνουν οι υπάλληλοι των εταιρικών δικτύων ή ακόμα και οι franchisers του κάθε καταστήματος.

Έχετε τον απόλυτο έλεγχο του περιεχομένου

Το πρώτο σημαντικό πλεονέκτημα της Σήμανσης της DigitalArc αφορά τη δυνατότητα προγραμματισμού του περιεχομένου ώστε να τροποποιείται ανάλογα με την ημέρα, την ώρα της ημέρας και δεκάδες άλλες μεταβλητές στοχεύοντας εξειδικευμένα στη σύνθεση του εκάστοτε κοινού.

Παραδείγματα

  • Μπορεί τις πολύ πρωινές ώρες (05:00 – 07:00) μια καφετέρια σε ζώνη με πολλά γραφεία να έχει διαφήμιση του μεσημεριανού που θα προσφέρει στους εργαζομένους (ή και προσφορά ημέρας για το μεσημεριανό) και μόλις όλοι οι εργαζόμενοι θα έχουν πιάσει δουλειά (07:00-12:00) το μήνυμα του μεσημεριανού να μην αναπαράγεται πια, χαρίζοντας το χρόνο του σε μακέτες που θα διαφημίζουν καφέ και γλυκά για τους υπόλοιπους πελάτες.

  • Μια προσφορά μπορεί γενικότερα να προγραμματιστεί εξ αρχής ώστε να αναπαράγεται για όσο διάστημα θέλει ο πελάτης.

  • Σε ένα κομμωτήριο που ο μήνας άρχισε με πτωτικές τάσεις μπορεί να αναρτηθεί μια μακέτα που να βάζει σε προσφορά κούρεμα και λούσιμο μόνο για τις επόμενες τρεις ημέρες από την ανάρτηση, τονώνοντας την επισκεψιμότητα.

  • Ένας ακόμη πιο ειδικός προγραμματισμός θα μπορούσε να γίνει σε ένα κατάστημα αθλητικών ρούχων που γνωρίζει κάθε πότε ξεκινούν οι εγγραφές στα μαθήματα του γειτονικού γυμναστηρίου πολεμικών τεχνών. Δίνεται έτσι σε αυτό το κατάστημα η δυνατότητα να προγραμματίσει ένα μήνυμα που να διαφημίζει τις στολές πολεμικών τεχνών μόνο 15 ημέρες πριν και 15 ημέρες μετά από τις ημερομηνίες εγγραφών κάθε χρόνο Σεπτέμβριο και Ιανουάριο. Όταν θα έρθει η στιγμή, το σύστημα θα προβάλει αυτά που πρέπει ακόμη και αν ο ιδιοκτήτης δεν το θυμηθεί ή το αμελήσει.

Άμεση επικοινωνία

Το δεύτερο πλεονέκτημα του συστήματος της DigitalArc είναι καθαρά πρακτικό και αφορά την ευκολία ανάρτησης των διαφόρων ανακοινώσεων που θα αυξήσουν το επίπεδο επικοινωνίας με τους πελάτες ή τους υπαλλήλους, ενώ παράλληλα θα ανεβάζουν την ποιότητα του customer support της επιχείρησης.

«Το κατάστημα μας θα είναι κλειστό την Κυριακή του Πάσχα. Χρόνια σας πολλά».
(Μήνυμα που μπορεί να προγραμματιστεί μέρες πριν το Πάσχα για να ενημερώνει τους πελάτες)

«Λόγω έκτακτης ανάγκης το πρόγραμμα aerobic της Χαράς μεταφέρθηκε για την Τρίτη 23/6. Λυπούμαστε για την ταλαιπωρία και σας ενημερώνουμε ότι όσοι είστε στο γκρουπ της θα λάβετε 50% έκπτωση στην επόμενη επίσκεψη σας στο κομμωτήριο του γυμναστηρίου μας».
(Μήνυμα που θα τοποθετηθεί αυθημερόν και θα αναπαραχθεί μόνο από την ώρα ανακοίνωσής του και μέχρι λίγη ώρα πριν τη λήξη του ακυρωμένου προγράμματος aerobic, οπότε θα το δουν όλοι όσοι έρθουν να το παρακολουθήσουν)

«Η SF Α.Ε είναι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσει την επίτευξη τελικής συμφωνίας για τη συγχώνευση της εταιρίας μας με την ΤΧ Α.Ε. Η παρουσίαση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου και των νέων εταιρικών στόχων θα πραγματοποιηθούν στην αίθουσα συγκεντρώσεων στις 18:00 για όλους τους εργαζόμενους» (κάλεσμα ενημέρωση προσωπικού σε event κτλ).

Πλήρης ενημέρωση

Το τρίτο πλεονέκτημά μας είναι η δυνατότητα ενσωμάτωσης «ζωντανών» παραθύρων στην πορεία της αναπαραγωγής. Λέγοντας «ζωντανά» αναφερόμαστε σε ροή ειδήσεων από το internet, πληροφορίες για τον καιρό, ζωντανή αναπαραγωγή διαδικτυακών ή και επίγειων τηλεοπτικών καναλιών, ιστοσελίδων, Web Cams, βίντεο από το You tube, Facebook και Twitter και οτιδήποτε μπορεί κάποιος να βρει στο διαδίκτυο.

Το υπέροχο σε όλο αυτό είναι ότι δεν χρειάζεται να αποτελεί μια απλή απεικόνιση αλλά μπορεί να εξελιχθεί σε μια διαδραστική μέσω οθονών αφής εξυπηρέτηση, επιτρέποντας στον πελάτη να περιηγηθεί στις πληροφορίες που θέλετε.

Οι πληροφορίες αυτές καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα και ανάλογα με το είδος της επιχείρησης θα μπορούσαν να είναι π.χ. για ένα ξενοδοχείο τα αξιοθέατα της περιοχής, τα δρομολόγια συγκοινωνιών, ο χάρτης Google maps ή ακόμη το μενού του εστιατορίου και πολλά άλλα. Για ένα κατάστημα ρούχων η νέα collection ρούχων και για ένα κομμωτήριο τα κουρέματα του τελευταίου μήνα. Η φαντασία του κάθε επιχειρηματία σε συνδυασμό με τις δικές μας προτάσεις και κατευθύνσεις μπορούν να εκτοξεύσουν το αποτέλεσμα.

Τα τρία προηγούμενα πλεονεκτήματα αφορούσαν κυρίως την αύξηση των κερδών μιας επιχείρησης μέσω της αύξησης των πωλήσεων και της καλύτερης εξυπηρέτησης.

Το τέταρτο όμως πλεονέκτημα αφορά τη χρήση της ίδιας της Ψηφιακής Σήμανσης ως προϊόν.

Πώς;

Με την εκμετάλλευση του διαφημιστικού χώρου του δικού σας καναλιού. Το δικό σας μόνιτορ αναπαράγει ένα πρόγραμμα που δεν διαφέρει καθόλου από ένα τηλεοπτικό κανάλι.

Όλοι ξέρουμε πως τα τηλεοπτικά κανάλια «νοικιάζουν» χρόνο στον αέρα για διαφημίσεις σε τιμές ανάλογες των νούμερων τηλεθέασής τους. Έτσι μπορεί να γίνει και σε πολλές περιπτώσεις για το δικό σας κανάλι.

Ενδεικτικές περιπτώσεις

  • Η οθόνη σας βρίσκεται σε κάποιο σημείο που η κίνηση πεζών ή αυτοκινήτων είναι μεγάλη.

  • Η πελατεία σας έχει συνάφεια με άλλες αγορές (π.χ. στο γυμναστήριο πολεμικών τεχνών θα διαφημιζόταν εύκολα το τοπικό μαγαζί με αθλητικά ρούχα)

  • Σε καταστήματα που έχουν πολλές επιλογές διαφορετικών brands από κάθε είδος πχ supermarket, πολυκαταστήματα επώνυμων ρούχων, καταστήματα καλλυντικών, bar, νυχτερινά κέντρα (για τα ποτά) και σε πολλά άλλα όπου ο διαφημιστικός χώρος θα είναι εύκολο να πουληθεί σε εταιρείες που διεκδικούν μεγαλύτερο μερίδιο από το τζίρο σας.

  • Σε επιχειρήσεις που δεν έχουν καμία συνάφεια αλλά έχουν κόσμο που ανταποκρίνεται στο δημογραφικό target group άλλων εταιρειών. Π.χ. ένα ταξιδιωτικό γραφείο μπορεί να διαφημιστεί σε μια καφετέρια με πελατολόγιο ηλικιών 30+ ή ένα κατάστημα καλλυντικών σε ένα γυμναστήριο.

Η ανταποδοτική αυτή μέθοδος μεταξύ επιχειρήσεων που διαθέτουν Σήμανση τους επιτρέπει μια στοχευμένη και αποτελεσματική διαφήμιση ασχέτως συνάφειας: Σε διαφημίζω μια ώρα την ήμερα με διαφημίζεις ανάλογα.

Εμείς, εφόσον μας δώσετε το έτοιμο υλικό του συνεργάτη σας, θα το προγραμματίσουμε για όσο καιρό και για όποιες ώρες έχετε συμφωνήσει μαζί του χωρίς αυτός ο προγραμματισμός να σας κοστίσει τίποτα.

Από την άλλη, η πληρωμή σας μπορεί να γίνει με δωρεάν προϊόν από τον προμηθευτή σας, με χρήματα ή και με ανταποδοτική διαφήμιση. Το αποτέλεσμα όμως είναι το ίδιο, αφού εσείς κερδίζετε διπλά προωθώντας τα προϊόντα σας και λαμβάνοντας άμεσο όφελος από τρίτους.

Εμείς, εφόσον μας δώσετε το έτοιμο υλικό του συνεργάτη σας, θα το προγραμματίσουμε για όσο καιρό και για όποιες ώρες έχετε συμφωνήσει μαζί του χωρίς αυτός ο προγραμματισμός να σας κοστίσει τίποτα.

Από την άλλη, η πληρωμή σας μπορεί να γίνει με δωρεάν προϊόν από τον προμηθευτή σας, με χρήματα ή και με ανταποδοτική διαφήμιση. Το αποτέλεσμα όμως είναι το ίδιο, αφού εσείς κερδίζετε διπλά προωθώντας τα προϊόντα σας και λαμβάνοντας άμεσο όφελος από τρίτους.

Τα πλεονεκτήματα όπως και τα παραδείγματα είναι αναρίθμητα ακριβώς επειδή προσαρμόζονται απόλυτα στις ανάγκες της εκάστοτε επιχείρησης

Η Ψηφιακή Σήμανση καταφέρνει να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις σύγχρονες τεχνολογίες για να μεταφέρει το μήνυμα της επιχείρησής σας στα μάτια των πελατών σας την κατάλληλη στιγμή με έναν εντυπωσιακό τρόπο. Οπτικοακουστικό υλικό που αφορά τα προϊόντα της επιχείρησής σας ενσωματώνεται σε πηγές ζωντανών ειδήσεων, ζωντανά video, προγνώσεις καιρού και αμέτρητες άλλες πληροφορίες, κερδίζοντας τα βλέμματα και προβάλλοντας το υλικό που εσείς θέλετε, ακριβώς την στιγμή που το θέλετε.

Αντίθετα από την ‘‘στατική’’ αναπαραγωγή μιας παρουσίασης, ενός βίντεο ή μερικών φωτογραφιών, με την Ψηφιακή Σήμανση και την κεντρική διαχείριση που προσφέρει θα μπορείτε να επεμβαίνετε διαρκώς στις εικόνες που θα προβάλλετε, κερδίζοντας μέγιστη διαφημιστική απόδοση και αποφεύγοντας ταυτόχρονα τη σπατάλη και τη μειωμένη αποτελεσματικότητα της διαρκούς εκτύπωσης των διαφημίσεών σας.

Ουσιαστικά παντού!

Δεν υπάρχει σημείο της καθημερινότητάς μας, οικιακής και επαγγελματικής, που η Ψηφιακή Σήμανση δεν θα έβρισκε μια χρήσιμη εφαρμογή της. Οι χρήσεις καθορίζονται από τη φαντασία και μόνο του καθενός και τους όποιους τεχνολογικούς φραγμούς υπάρχουν στην εκάστοτε περίπτωση. Ακόμη πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι οι χρήσεις αυτές δεν είναι επιθετικές προς τους καταναλωτές και σύμφωνα με πολλές έρευνες οι πελάτες τείνουν να τις βλέπουν σαν ενημερωτικά σημεία και όχι σαν εμβόλιμες, ενοχλητικές διαφημίσεις όπως στην τηλεόραση.

Σε αυτή τη σελίδα λοιπόν παραθέτουμε μια λίστα με ενδεικτικές χρήσεις του Digital Signage, χωρίζοντας τις εφαρμογές σε μεγάλες κύριες κατηγορίες που ίσως να σας ενδιαφέρουν.

Επίσης αναφέρουμε δυνατότητες της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας στο Digital Signage που αφορούν στα πλήρη πακέτα μας. Το ανθρώπινο δυναμικό της DigitalArc επέλεξε προσεκτικά τους συνεργάτες του μετά από πολύχρονη ενασχόληση με διάφορους τομείς της τεχνολογίας και μπορεί να πραγματοποιήσει τις εφαρμογές που θα βρείτε εδώ. Ακόμα και τα πιο οικονομικά πακέτα μας περιλαμβάνουν εξ ορισμού τις έξτρα δυνατότητες ζωντανής τηλεόρασης, You tube, Facebook, αντίστροφων μετρήσεων, διαδραστικών οθονών και πολλά άλλα εξειδικευμένα προωθητικά και διαφημιστικά εργαλεία. Σε ελάχιστα από αυτά μπορεί να χρειαστεί κάποιος έξτρα εξοπλισμός όπως ένα ΤvTuner αλλά τίποτα που να είναι οικονομικά απρόσιτο.

Μην θεωρήσετε δεδομένο όμως πως τις εφαρμογές που προσφέρουμε και που θα διαβάσετε εδώ θα μπορέσετε να τις βρείτε εύκολα αλλού γιατί αυτό δεν θα συμβεί. Να είστε πραγματικά σίγουροι ότι είμαστε ειλικρινείς απέναντι σας και αυτό μπορείτε να το διαπιστώσετε αν κάνετε μια εκτενή έρευνα στο διαδίκτυο.

Περιληπτική Αναφορά
για το πού εφαρμόζεται η Ψηφιακή Σήμανση

Μεγάλα Έργα

Έργα που αφορούν την ενημέρωση χιλιάδων, εκατοντάδων χιλιάδων ή και εκατομμυρίων θεατών όπως:

  • Αεροδρόμια
    Ένα μέρος που όλοι έχουμε δει την Ψηφιακή Σήμανση να χρησιμοποιείται χρόνια τώρα. Η διαφορά ήταν μέχρι σήμερα ότι ήταν πολύ ακριβή για να μπορούν να την έχουν χώροι που δεν εξυπηρετούν τόσους δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους. Αυτό άλλαξε!

  • Λιμάνια

  • Σταθμοί αστικών και υπεραστικών λεωφορείων

  • Τρένα και κάθε λογής σημείο διέλευσης επιβατών

Κρίσιμα Έργα

Κρίσιμες τοποθεσίες με ανάρτηση σημαντικών πληροφοριών που επηρεάζουν σημαντικές εξελίξεις:

  • Χρηματιστήρια

  • Αγορές συναλλάγματος

  • Κοινοβούλια

  • Παγκόσμιοι οργανισμοί

Έργα γενικού ενδιαφέροντος

  • Δημόσιο γενικά

  • Δήμοι

  • Νοσοκομεία

  • Αστυνομία

  • Σχολεία

  • Πανεπιστήμια

  • Κολέγια

  • Μουσεία

  • Εκθέσεις

Kαι πολλά άλλα φυσικά…

Πριν προχωρήσουμε στις διάφορες χρήσεις ανά επιχείρηση, καλό θα είναι να ρίξετε μια ματιά στα κοινά στοιχεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από όλους, ανεξαρτήτως είδους και ειδικότητας της κάθε εταιρείας.

Γενικές εφαρμογές για όλους

  • Ανακοινώσεις εκπτώσεων

  • Ανακοινώσεις ωραρίων – αλλαγών

  • Ενημέρωση για τον καιρό

  • Web cams που μπορούμε να στήσουμε οπουδήποτε και να δείχνουν ό,τι επιθυμείτε. Π.χ στην ταράτσα για να αναμεταδίδεται ζωντανή εικόνα του καιρού ή και το τοπίο και η κίνηση έξω από το μαγαζί

  • Ειδήσεις

  • Τοπικά νέα

  • Χρήση του συστήματος ως ειδοποίησης έκτακτης ανάγκης που θα ενεργοποιείται και θα ενημερώνει σε περίπτωση ανάγκης τι πρέπει να κάνουν οι πελάτες για να εκκενώσουν το χώρο κτλ.

  • Διαφημίσεις άλλων καταστημάτων με ανταποδοτική διαφήμιση ή και χρηματικό όφελος.

Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να τονίσουμε ξανά πως οι εφαρμογές είναι αναρίθμητες και ουσιαστικά επιχειρούμε να σας δώσουμε μια γεύση από αυτές. Αν θέλετε μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας και να συζητήσουμε οποιοδήποτε ενδεχόμενο σας φαίνεται απραγματοποίητο ή δύσκολο, αφού το πιθανότερο είναι να υπάρχει ήδη κάποια λύση που να μας επιτρέπει να το πραγματοποιήσουμε.

Ενδεικτικές χρήσεις για διάφορες επιχειρήσεις

  • Σε καταστήματα Λιανικής

  • Σε φαρμακεία

  • Σε καταστήματα μαζικής εστίασης – καφετέριες – μπαρ

  • Σε κομμωτήρια (και γενικά καταστήματα παροχής υπηρεσιών)

  • Σε γυμναστήρια (και γενικά καταστήματα παροχής υπηρεσιών)

  • Σε supermarkets – minimarkets

  • Σε εμπορικά κέντρα

  • Σε ξενοδοχεία

  • Σε ξενοδοχεία και σε διαφόρων ειδών άλλα καταστήματα σε σημεία με υψηλούς τουριστικούς δείκτες

  • Για εκθέτες που συμμετέχουν σε εκθέσεις

  • Για διοργανωτές εκθέσεων

  • Σε γραφεία – εταιρείες

Τα καταστήματα Λιανικής μπορούν να αποκτήσουν έναν ακούραστο
και εξαιρετικά φθηνό σε εργατικά πωλητή

  • Διαφημιστικά μηνύματα που αφορούν την επιχείρηση.

  • Προσφορές. Π.χ. ξεστοκάρισμα σε κάποιο προϊόν ή προώθηση κάποιου προϊόντος που έχει μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους ώστε χωρίς να αυξήσουμε καν τις πωλήσεις μας να αυξήσουμε το εισόδημα.

  • Παρουσίαση προϊόντων που είναι στοιβαγμένα σε ράφια μέσω φωτογραφιών και βίντεο υψηλής ευκρίνειας ώστε να φτάνουν στα μάτια του πελάτη σε καταστήματα που λόγω έλλειψης χώρου έχουν αποθηκευμένο μεγάλο μέρος των προϊόντων τους.

  • Χρήση των οθονών ως συστήματος αναμονής με ανακοίνωση αριθμού εξυπηρετούμενου πελάτη.

  • Έτοιμα διαφημιστικά βίντεο για προϊόντα μεγάλων εταιρειών που εμπορεύεστε (π.χ. L’Oreal, Boss κτλ). Τα βίντεο αυτά θα δώσουν ποιότητα στον χώρο και φυσικά θα δουλέψουν υπέρ των πωλήσεων σας.

  • Δημιουργία ιδιωτικού ραδιοφωνικού σταθμού (χρησιμοποιώντας κάποιον ζωντανό σταθμό ή και με τη χρήση λίστας δικών σας τραγουδιών). Ο σταθμός θα αναπαράγει ανά τακτά χρονικά διαστήματα εμβόλιμα τις δικές σας διαφημίσεις και ανακοινώσεις. Π.χ. σε μίνι μάρκετ: «Και μην ξεχάσετε την προσφορά εβδομάδας στα απορρυπαντικά». Μπορείτε να αναταράξετε ακόμη και ολοκληρωμένες επαγγελματικές διαφημίσεις που αναλαμβάνουμε σε συνεργασία με στούντιο σε χαμηλές τιμές.

  • Διαδραστικά events όπου θα μπορούν οι πελάτες σας με τη χρήση QRCode να αποκτούν πρόσβαση από το smartphone τους ή να επηρεάζουν άμεσα τη διαδικασία με οθόνες αφής. Έτσι θα έχουν τη δυνατότητα να εγγράφονται σε διαγωνισμούς, να κοιτάζουν τα προϊόντα σας και τις λεπτομέρειες τους ή και να αφήνουν σχόλια προς έγκριση για δημοσίευση. Σημειώστε εδώ ότι με την μέθοδο QRcode η πρόσβαση στην οθόνη θα είναι εύκολη και όταν το κατάστημα είναι κλειστό, με αποτέλεσμα να μπορεί κάποιος να σταθεί μπροστά από την βιτρίνα σας και να περιηγηθεί στα προϊόντα σας με την ησυχία του είτε είναι Κυριακή είτε είναι 3:00 το πρωί.

Τα ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο, από τα μικρότερα των μερικών δωματίων μέχρι τα 7 αστέρων των δισεκατομμυρίων ευρώ, χρησιμοποιούν την Ψηφιακή Σήμανση για να αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους. Το ίδιο συμβαίνει και στην εστίαση όπου χρησιμοποιείται από τα μικρότερα fastfood μέχρι τα πολυτελή πανάκριβα εστιατόρια. Με διαφορετικό τρόπο, με διαφορετικό ύφος αλλά με τα ίδια θετικά αποτελέσματα. Στην Ελλάδα παρότι το έδαφος είναι εξαιρετικά πρόσφορο για να χρησιμοποιήσουν οι επιχειρήσεις όλα τα εργαλεία που τους δίνει το Digital Signage, αυτό δεν έχει απορροφηθεί όσο θα έπρεπε, κυρίως λόγω του υψηλού κόστους εγκατάστασης και λειτουργίας που είναι δυσανάλογο σε σχέση με τις τιμές που υπάρχουν στο εξωτερικό.

Η DigitalArc αλλάζει τα δεδομένα και δίνει τη δυνατότητα για ποιοτικό Digital Signage σε όλους. Τουρισμός και υψηλή τεχνολογία αποτελούν δυο τομείς που θα έπρεπε στην Ελλάδα να είναι απόλυτα συνδεδεμένα εδώ και χρόνια.

Επιστημονικές μελέτες αναλύουν την Ψηφιακή Σήμανση

Έχουν διεξαχθεί εκτενείς μελέτες που αποδεικνύουν την αποδοτικότητα της ψηφιακής σήμανσης παρακάτω σας παρουσιάζουμε τα σημαντικότερα ευρήματα από τη μελέτη της OTX Media Research Agency και της Nielsen Research.

Ακριβώς από κάτω βλέπετε τα δυο συνοπτικά γραφήματα της Nielsen, ενώ τα συμπεράσματα και τις παρατηρήσεις αυτής της Εταιρείας θα τα βρείτε μετά την έρευνα της OTX.

Η έρευνα της Nielsen Research ξεκαθαρίζει ένα πράγμα:

”Η Ψηφιακή Σήμανση έχει άμεσο αποτέλεσμα στην αναγνωρισημότητα της μάρκας-εταιρείας και ότι ενισχύει άμεσα τις πωλήσεις σαν αποτέλεσμα”*

”Αυτά τα αποτελέσματα (της έρευνας) είναι ένα ξεκάθαρο κάλεσμα στην αγορά για να αυξήσει την χρήση ψηφιακών μέσων στο μέλλον. Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι σημαντικά και για εμάς διότι ενισχύουν την αποδχή της βιομηχανίας μας”*

*Δηλώσεις του Dirk Hülsermann, President of OVAB Europe, πάνω στα εξαιρετικά θετικά για την Ψηφιακή Σήμανση αποτελέσματα της έρευνας της Nielsen Research με θέμα την Ψηφιακή διαφήμιση στον χώρο πώλησης.

Ακολουθούν μερικά συγκεντρωτικά αποτελέσματα που αφορούν σημεία κλειδιά για την αποδοτικότητα μιας διαφήμισης

Ακολουθεί η έρευνα της OTX που διεξαχθεί για έναν χρόνο σε δείγμα συνέντευξης 1780 ατόμων από 13-55 ετών. Από αυτό δημιουργήθηκε ένα δείγμα 900 ενηλίκων από 18-55 ετών. Ολόκληρη την έρευνα θα τη βρείτε στο pdf Digital Signage Research.

Η ψηφιακή σήμανση έχει την ικανότητα να τραβάει την προσοχή άμεσα.

Το 63% των ενηλίκων δήλωσε πως τους τράβηξε την προσοχή.

Αυτό είναι το μεγαλύτερο ποσοστό που αναφέρθηκε ανάμεσα σε όλα τα μέσα που περιέλαβε η έρευνα.

Η ψηφιακή σήμανση έχει την ικανότητα να καθηλώνει.

Το 44% των ενηλίκων δήλωσε πως έδωσαν μέτρια έως και πολύ προσοχή στην Ψηφιακή Σήμανση, γεγονός που την τοποθετεί στις πρώτες τρείς θέσεις με μόλις 1% διαφορά από τα περιοδικά.

Ποσοστά των ατόμων που δήλωσαν ότι η διαφήμιση στα μέσα ήταν ενδιαφέρουσα.

Η λιγότερο ενοχλητική διαφήμιση.

Οι ερωτώμενοι δήλωσαν πως βρήκαν την Ψηφιακή σήμανση μοναδική, διασκεδαστική και ελκτική. Δήλωσαν επίσης πως ήταν λιγότερο ενοχλητική σχεδόν από όλα τα άλλα μέσα. Σε έναν κόσμο που τα άτομα μπορούν να επιλέγουν τα μέσα η αποδοχή είναι πολύ σημαντικό συστατικό ενός αποτελεσματικού μέσου.

Όταν συγκρίνουμε την Ψηφιακή Σήμανση με τα υπόλοιπα μέσα μόνο οι εφημερίδες θεωρήθηκαν λιγότερο ενοχλητικές.

Η Ψηφιακή Σήμανση οδηγεί σε πράξη.

Όταν τα άτομα αγοράζουν ή χρησιμοποιούν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Όπου αναζητούν περισσότερες πληροφορίες, επισκέπτονται ένα κατάστημα, περιηγούνται σε μια ιστοσελίδα ή προτείνουν ένα προϊόν σε έναν φίλο ή σε κάποιο οικογενειακό μέλος, η ψηφιακή σήμανση έχει αντίκτυπο.

Οι ερωτηθέντες σε όλες τις ηλικιακές ομάδες της μελέτης δήλωσαν πως ‘’έπραξαν’’ αφού είδαν κάποια διαφήμιση σε Ψηφιακή σήμανση.

Οι άνθρωποι βαθμολογούν την διαφήμιση στην Ψηφιακή Σήμανση
πιο θετικά από άλλα μέσα σε πολλαπλές μετρήσεις

Στο κατάστημα αθλητικών ειδών
“Έψαχνα σε αυτό για προσφορές ή για κάτι μοναδικό”

Στην αίθουσα αναμονής
“Τέλεια, κάτι να κάνεις εκτός από το να διαβάζεις περιοδικά”

Στον δρόμο
“Επειδή είναι κάτι καινούργιο για εμένα μου τράβηξε την προσοχή”

Στην τράπεζα
“Έπρεπε να το διαβάσω γιατί ήταν φωτεινό και κόκκινο”

Στο βενζινάδικο
“Μου τράβηξε την προσοχή γιατί στεκόταν ακριβώς εκεί μπροστά μου”

Στο Στάδιο
“Μερικές φορές κοιτάζαμε την ψηφιακή σήμανση για να δούμε τα προσεχώς”

Σε διάφορες τοποθεσίες
“Μου τράβηξε την προσοχή και ήταν και κάτι για να παρακολουθώ όσο περίμενα τον γιατρό μου”
“Σίγουρα μου τράβηξε την προσοχή”
“Σου τραβάει το μάτι αμέσως. Σε κάνει να δώσεις προσοχή”

Η έρευνα της NIELSEN RESERCH
επιβεβαιώνει την αποτελεσματικότητα της Ψηφιακής Σήμανσης

Γενικά συμπεράσματα

  • Η Ψηφιακή Σήμανση αποτελεί τον καλύτερο τρόπο να «πλησιάσεις τους καταναλωτές απευθείας στο σημείο πώλησης ή στο σημείο λήψης της απόφασης – αντίθετα στην τηλεόραση, στο ράδιο και στις αφίσες δρόμου πάντα υπάρχει μια τοπική απόσταση μεταξύ της διαφήμισης και του σημείου που μπορεί να αγοραστεί το προϊόν.

  • Το περιεχόμενο της Ψηφιακής Σήμανσης μπορεί να προσαρμοστεί στα τοπικά ενδιαφέροντα, στα δημογραφικά και στα τοπικά μοτίβα αγοράς.

  • Οι θεατές της Ψηφιακή Σήμανσης βρίσκονται σε ‘’έτοιμη για να ενεργήσουν’’ κατάσταση αντίθετα από την παθητική πιθανή καταναλωτική στάση των θεατών άλλων μέσων.

  • Η αποτύπωση μνήμης στην Ψηφιακή Σήμανση είναι καλύτερη από άλλα παραδοσιακά διαφημιστικά μέσα.

  • Οι πελάτες δεν μπορούν να μην κοιτάξουν τις ψηφιακές διαφημίσεις σήμανσης.

  • Οι διαφημίσεις μέσω ψηφιακής σήμανσης έχουν μια υψηλή συχνότητα επανάληψης καταλήγοντας να προβάλλονται γρήγορα στο κοινό στόχος.

  • Τα χρώματα και τα πλήρους κίνησης γραφικά είναι συναρπαστικά και τραβούν το βλέμμα.

Πλεονεκτήματα έναντι των στατικών αφισών

  • Το πλήρης κίνησης βίντεο που αναπαράγεται έχει περισσότερο αντίκτυπο.

  • Φέρνει στην ζωή τα αντικείμενα και τραβάει την προσοχή του κοινού.

  • Είναι πιο οικολογικό.

Πλεονεκτήματα έναντι εφημερίδων και περιοδικών

  • Είναι πιο πειστικές λόγω της δυνατότης αναπαραγωγής βίντεο.

  • Είναι πιο ευέλικτες και μπορούν να προσαρμοστούν ώστε να στοχεύουν σε μικρότερες ομάδες-στόχους μέσα σε ένα μεγαλύτερο ακροατήριο.

  • Είναι φθηνότερη σε κόστος ανά μήνα σε σχέση με τις περισσότερες εφημερίδες και περιοδικά ενώ παράλληλα έχει πιο ακριβή στόχευση και επιρροή.

Πλεονεκτήματα έναντι Τηλεόρασης και Ραδιοφώνου

  • Οι θεατές έχουν την τάση να αντιλαμβάνονται τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές διαφημίσεις σαν εκνευριστικές διακοπές του προγράμματος.

  • Αντίθετα, οι καταναλωτές ανταποκρίνονται περισσότερο στις ψηφιακές διαφημίσεις σήμανσης όταν μεταφέρουν εγκαίρως και στον τόπο των πωλήσεων χρήσιμες και σχετικές πληροφορίες που τους βοηθούν στη διαδικασία απόφασης των αγορών τους.

  • Οι θεατές χρησιμοποιούν συσκευές όπως DVRκαι DVDμόνο για να προσπερνούν τις διαφημίσεις.

  • Η τηλεόραση και το ραδιόφωνο δεν είναι απόλυτα εξειδικευμένο σε ένα προϊόν που πωλείται αντίθετα από την Ψηφιακή Σήμανση που είναι συγκεκριμένη, ενημερωτική-αναλυτική και δύσκολη να αγνοήσεις.Οι θεατές θα διαπιστώσουν ότι είναι δύσκολο να χάσεις ένα βίντεο ψηφιακής σήμανσης.

Η ανάκληση της μνήμης των διαφημίσεων που εθεάθησαν σε Ψηφιακή Σήμανση είναι σύμφωνα με πολλές δημοσιευμένες μελέτες καλύτερη από οποιαδήποτε άλλη μορφή της παραδοσιακής διαφήμισης.

Οι θεατές έχουν την τάση να αντιλαμβάνονται τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές διαφημίσεις σαν εκνευριστικές διακοπές του προγράμματος.

Αντίθετα, οι καταναλωτές ανταποκρίνονται περισσότερο στις ψηφιακές διαφημίσεις σήμανσης όταν μεταφέρουν εγκαίρως και στον τόπο των πωλήσεων χρήσιμες και σχετικές πληροφορίες που τους βοηθούν στη διαδικασία απόφασης των αγορών τους,

Χρειάζεστε μόνο μια σύνδεση στο ίντερνετ και μια συσκευή αναπαραγωγής εικόνας (monitor, tv κτλ). Τα υπόλοιπα τα παρέχουμε εμείς δωρεάν.

Ως partners της LG Hellas μπορούμε να σας παρέχουμε λύσεις που ξεκινούν από μερικές ίντσες μέχρι και οθόνες 100 και πλέον ιντσών. Υπάρχουν οθόνες Touch για διαδραστικές υπηρεσίες, οθόνες διάφανες που χρησιμοποιούνται σαν γυαλί σε ψυγεία και βιτρίνες και πολλές άλλες επιλογές που μπορείτε να δείτε ενδεικτικά στον κατάλογο μας με προϊόντα της LG.

Προσοχή

Το σύστημα Ψηφιακής Σήμανσης δεν θα σας μειώνει την ταχύτητα του ίντερνετ αφού μετά την πρώτη φόρτωση το περιεχόμενο θα κατεβαίνει μόνο όταν υπάρχουν αλλαγές και μόνο όσον αφορά της αλλαγές αυτές και όχι το σύνολο των αρχείων. Ακόμα και αν κοπεί το Ίντερνετ το σύστημα θα συνεχίσει να αναπαράγει κανονικά το πρόγραμμα σας. Το μόνο περιεχόμενο που θα σταματήσει να αναπαράγεται θα είναι το ζωντανό περιεχόμενο. Πχ αναπαραγωγή ενός τηλεοπτικού καναλιού μέσω διαδικτύου.

Τι εξοπλισμό παρέχουμε εμείς

Αρχικά ένα επαγγελματικό Media Player – ηλεκτρονικό υπολογιστή. Έχουμε διάφορους Media Players που προσαρμόζουμε ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε εγκατάστασης. Οι συσκευές μας είναι επαγγελματικές και αξιόπιστες με μοντέλα που φτάνουν σε i7 επεξεργαστές και 64bit professional Windows 7.

Το hosting σε Dedicated Server 24/7 με ωριαίο backup, antivirus, firewall, DDos Attack Protection. Η αξιοπιστία του Server μας μαζί με τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος εγγυάται ότι η οθόνη σας θα συνεχίσει να κάνει την δουλειά της 24/7.

Administration Server για έλεγχο των συσκευών αναπαραγωγής, απομακρυσμένο service και διορθώσεις προβλημάτων. Η αξιοπιστία του εξοπλισμού μας συμπληρώνεται από το σύστημα που θα μας ενημερώνει άμεσα αν κάποια συσκευή έχει πρόβλημα. Αποτέλεσμα αυτού είναι να μην χρειάζεται να έχετε συνεχώς το νου σας αν η οθόνη της βιτρίνας σας δουλεύει – θα το κάνουμε εμείς για εσάς!

Αν πάλι συμβεί κάτι που δεν επιλύεται απομακρυσμένα διαθέτουμε τεχνικό που θα επισκεφθεί τον χώρο σας (ΔΩΡΕΑΝ) μετά από τηλεφωνική συνεννόηση μαζί σας.

Ειδικοί Όροι

Σε περίπτωση προβλήματος της αναπαραγωγής
Πάντα πριν την ΔΩΡΕΑΝ επίσκεψη θα προηγείται τηλεφωνική επικοινωνία και προσπάθεια επίλυσης με την βοήθεια σας. Αυτό το κάνουμε για να αποκλείσουμε διάφορα συνήθη λάθη που γίνονται . Αν δεν λυθεί το πρόβλημα και σας επισκεφτεί ο τεχνικός μας και διαπιστωθεί ότι η βλάβη προέρχεται από αιτίες εκτός του παρεχόμενου από εμάς εξοπλισμού (κόψιμο καλωδίου, αλλαγή θέσης βυσμάτων, ρυθμιστικές αλλαγές στην τηλεόραση σας κ.α) τότε θα υπάρχει η ελάχιστη χρέωση επίσκεψης τεχνικού 30€.

Οι συσκευές μας παρέχονται με το καλώδιο ρεύματος 1,5 μέτρου και καλώδιο HDMI 2 μέτρων. Οποιαδήποτε εγκατάσταση σε μεγαλύτερη απόσταση επιβαρύνεται με τα υλικά και ενδεχόμενος και με χρέωση τεχνικού.

Ο εξοπλισμός που σας δίνουμε είναι χρησιδάνειο και πρέπει να επιστρέφεται μετά την λήξη της συνεργασίας μας στην φυσική κατάσταση την οποία σας τον δώσαμε. Αυτό περιλαμβάνει το media player με τα καλώδια του. Αν συμβεί οποιαδήποτε βλάβη-καταστροφή (υγρά στο μηχάνημα, σπάσιμο, κλοπή κτλ) θα σας επιβαρύνει με την αξία του υλικού που θα αναγράφεται στο συμβόλαιο μας.